בריאות ויופי

הסרת שיער – מגוון טכניקות

הסרת שיער

הסרת שיער – מגוון טכניקות ומכשירים זמינים כעת להסרת שערות לא רצויות. כמה מן הנפוצים ביותר הם קטיף, שעווה, השחלה, סוכר, אלקטרוליזה וטיפול לייזר. אלה נעשים על ידי אסתטיקאים מקצועיים או רופאי עור במשרדים או סלונים. ברוב המקרים, יש לחזור לביקור מעקב על מנת להשיג תוצאות קבועות. הסיבה לכך היא שלפעמים, שערות לגדול בחזרה לאחר שהוסרו באמצעות אחת או יותר מהשיטות שהוזכרו לעיל.

הסרת שיער בשעווה

שעווה: שעווה היא הטכניקה הראשונה והנפוץ ביותר בשימוש. רצועת בד ספוגה בשעווה ולאחר מכן לחצה בעדינות על העור שבו שערות לא רצויות נמצאות. לאחר מכן מותר לשעווה להתייבש ולהקשיח. השלב הבא הוא למשוך את השעווה מהעור, ובכך להסיר אותו לחלוטין. ניתן לעשות שימוש חוזר בשעווה מספר פעמים וניתן לשטוף את הבד המשמש גם לאחר השימוש.

שעווה היא טכניקה נוספת שבה פיסת בד ספוגה בשעווה ומושכת מעל העור שבו שערות לא רצויות נמצאות. השעווה מותרת להתייבש ולהקשיח. השלב הבא הוא למשוך את השעווה מהעור, ובכך להסיר אותו לחלוטין. ניתן לעשות שימוש חוזר בשעווה מספר פעמים וניתן לשטוף את הבד המשמש גם לאחר השימוש. יתרון נוסף של שעווה הוא כי אין כאב הקשורים טכניקה זו.

הסרת שיער – מגוון טכניקות זמינות כעת להסרת שיער. זה כולל, סוכר, שעווה, השחלה, גילוח, פינצטה, אלקטרוליזה וטיפול לייזר. הצעד הראשון לפני השימוש באחת משיטות אלה הוא להתייעץ עם איש מקצוע. המומחים ייעצות לך על טכניקה כי יהיה היעיל ביותר בהסרת השיער מהגוף שלך. לפעמים זה עשוי לדרוש מספר טיפולים לפני הסרת השיער מוצלחת.

חלק מטכניקות אלה לוקח זמן רב יותר לתת תוצאות משביעות רצון. טכניקה אחת כזו היא אלקטרוליזה, שבה העור מנוקב באלקטרודות והחשמל הורס את זקיק השיער. עם זאת, ישנן כמה תופעות לוואי של טכניקה זו, כלומר, כאב, גירוי בעור, צלקות וגוון עור אחיד. לפעמים ייתכן שיהיה צורך בסדרה של מפגשי אלקטרוליזה.

הסרת שיער

טיפול פנים עם פינצטה

פינצטה היא טכניקה פשוטה להסרת שיער. זה כרוך לקטוף את השיער מהשורש ולאחר מכן פינצטה הטיפים עד השיער מוסר. שחיקה או שפשוף היא טכניקה נוספת אשר יכול להסיר ביעילות את השיער. טכניקה זו דורשת כלי שיכול לגרד או להחליק את העור. הכלי עשוי להיות מברשת, כלי יד או פיסת ציוד כמו מכשיר אשר עושה תנועות מעגליות נגד העור. יש כמה ערכות ביתיות זמינות שהופכות את כל התהליך לנוח.

הסרת לייזר היא אחת הטכניקות האחרונות להסרת שיער. טכניקה זו כרוכה בחשיפה של העור לקרן אור אינטנסיבית במשך כדקה או שתיים. עם זאת, זה עלול גם לגרום כוויות וצלקות. כריתה כירורגית היא טכניקה נוספת להסרת שיער, אשר מומלץ לעתים קרובות עבור חולים שאינם מרגישים בנוח עם טיפול לייזר. טכניקה זו כרוכה מנתח אשר יגזור את השיער מאזור מסוים.

ישנן טכניקות אחרות להסרת שיער לא רצוי, אשר כרוך באמצעות קרמים אשר עשוי לעזור לשלוט על הצמיחה של השיער. הקרם עשוי להכיל סוג כלשהו של כימיקלים המעכבים את צמיחת השיער. קרמים אלה מוחלים בדרך כלל על הקרקפת ומעסים לתוך השיער. אם הקרם הוא באיכות טובה מספיק, זה יוכל למנוע את השיער מלגדול בחזרה. ישנם מספר קרמים בשוק, אשר יעילים. הם עשויים לשמש גם עם הטכניקות לעיל לקבלת תוצאות טובות יותר.